11 juli 2009

schrijven





ondertussen ben ik op schoolreis geweest naar de hollandse hoeve. het was erg leuk. er was een grote speeltuin en een kinderboerderij. juf steffie had filmpjes van mij gemaakt op een videocamera die mama had meegegeven. de filmpjes staan op mijn laptop en ik kijk er vaak naar. ik kan zelf mijn laptop aanzetten en de filmpjes opzoeken en aanzetten. ik kan ook op de laptop de map mijn afbeeldingen opzoeken. en door de plaatjes kijken. met gemak ga ik weer terug naar de bovenliggende map. ik gebruik de sneltoetsen alt f4 , en met sommige programmas f10 en f 12. ik heb dat heel gauw in de gaten. als ik op spatie druk dan komt er een pauze in mijn thomas de trein filmpje en als ik op b druk kan ik ze achteruitkijken. en dan kan ik ook nog zelf kiezen hoesnel ik achteruit wil. met d toest f komt het voorruit spoel menu tevoorschijn. ik weet het allemaal. ik wordt er steeds beter in.
ik spel nog steeds B I J en M A M A. ik kan ook P O E S spellen en K O E K. en nog veel andere woorden. op school heb ik ook wat van mijn talenten laten zien door namen van kinderen in de klas op te schrijven en andere woorden die juf zei. ze vinden dat ik echt klaar ben voor groep drie en dat ik me waarschijnlijk redelijk verveel in groep twee.
ik kan ook ja en nee antwoorden door simpelweg te knikken. mama had dat al eerder met mij ge oefend maar echt gedaan had ik nog niet totdat ik afgelopen wek ziek werdt en mama vroeg of ik een paracetamol wou en dat wou ik graag want hoofdpijn en koorts is niet echt een pretje. ik knikte JA. ik kan heel goed duidelijk maken wat ik wel en niet wil maar ik doe het alleen als ik het wil.
ik heb vorige week nog eens in de schoenen wikel rondgekeken en lekker schoenen gepast. dat vindt ik erg leuk iop het moment. ook lekker bij de appie met de deur gespeeld en ook ben ik bij d treinen winkel wezen kijken. ik ben er zelf naar toe gelopen. mama was wel mee maar ik heb vanaf huis de weg gekozen. ik heb me heel netjes gedragen daar en heb goed alle treinen bekeken.

Geen opmerkingen: