13 januari 2010

winterslaap





we hebben een beetje winterslaap gehouden, dus in het kort wat er de afgelopen tijd gebeurt is...op school hadden we voor de kerst een knutselmiddag en dat was nogal hectisch want na elke zoem van de bel moesten we naar een andere plek om een andere kerst knutsel te maken. dat ging best goed op school maar thuis kwam er een berg fustratie uit. een hele berg fustratie, en ik ging flink tegen het plafond aan. heel fijn is dat de juf er bij een volgende keer rekening mee houden gaat en ik dan niet steeds van klas en plek hoef te wisselen.
het heeft gesneeuwd en ik heb een hekel aan sneeuw. ik wil nu helemaal niet meer naar buiten.

in de vakantie ging het best heftig mis hier en daar. ik was behoorlijk gestressd en dat kwam allemaal los.heel er g jammer was dat op de eerste vakantie dag mijn laptop verschrikkelijk onherstelbaar kapot ging , maar toch heb ik fijn andre dingen gedaan. ik heb gespeeld en gelachen maar ook erg veel gegild en geschreeuw. ik schreeuw dan graag au au want daar krijg ik veel reactie op want dan denkt mama dat ik pijn heb. ik bijt mezelf totdat ik blauw zie. maar over het algemeen genomen heb ik wel een fijne vakantie.. mijn zus en haar bas komen gezellig bij ons kersten. aan het eind van de vakantie is mijn kapotte laptop vervangen door een tweedehand desktop, maar toen de leverancier kwam werd ik zo van streek dat deze arme man zich verontschuldigde voor de overlast die hij teweegbracht. dat was best dan weer grappig, want hij deed niks. ik gilde. ik heb op school een raport gehad net als de gewone kinderen en het was een raport om trots op te zijn. een rekentest die we eerder hadden moeten maken liet zien dat ik op het nivo van de klas zit. ik vind het rekenene nu wel erg moeilijk worden omdat er veel omheen verhaald wordt met spiegeltjes en tekeningen. ik heb het liever zonder al die blah blah . de kinderen in de klas gaan aan elkaar leren schrijven en daar doe ik niet aan mee wat mama vindt dat een beetje overbodig. eerst zo leren en dan weer helemaal anders om het later toch weer op de eerste manier te doen. want hoeveel volwassenen schrijven er nu eigenlijk aan elkaar....anyway ik ga die tijd gebruiken om netjes tussen de lijntjes te oefenen want dat vind ik nog wel lastig. ik kan wel de woorden schrijven. als ik een plaatje krijg schrijf ik zelf het woord dat erbij hoort. ik begin steeds sneller te spellen, zo snel dat het regelmatig op een woord lijkt T H O mas zeg ik dan. of OE ast wat dan vast is en dat slaat op de treintjes die ik aan elkaar vast maak. B O O S is de dikke controleur erg vaak op T H O mas. en op school las ik hard op MAAN. thus zei ik maanmaanmaanmaan en toen mama vroeg kun je ook mama zeggen spelde ik heel net M A M A . ik heb wel gevoel voor humor.
mama is in de klas wezen kijken om te zien hoe het daar met me gaat en ze is heel tevreden ik ben niet gesloten , wel een tikkie meer autie dan thuis enzo maar dat was dan ook wel te verwachten. maar lang niet zo gesloten als ik in groep twee was. de week na de vakantie moest ik wel in het begin wat huilen want ik wilde neit naar school het was even wennen. maar dat was dag twee al weer over. nu een dikke week later ben ik weer aan vakantie toe en bijt mezelf erg hard in mijn hand zodat die weer flink blauw word.
wordt vervolgd