20 februari 2010

de theorie van de volle emmer

een tijdje terug ging het erg niet goed met mij. heel erg veel fustratie en ik heb mezelf erg veel gebeten. ik was helemaal uit mijn dak , voor een behoorlijke periode. waarom precies is eenr raadsel. mama heeft wel een theorie die best annemelijk klinkt. ik krijg heel heel veel informatie binnen. en ben erg nieuwsgierig aangelegd en dat brengt ook weer info binnen. ik leer op school en ik ben thuis ook heel leergierig. dat is een berg informatie. mijn autisme zorgt ervoor dat ik de informatie niet zo verwerk als iedereen. anders dus. als je het ziet als een enorme stroom input die niet correct verwerkt word dan slaat de boel op tilt en heeft een pauze nodig om alle informatie te verwerken. nu ik uit die pauze periode ben praat ik erg veel meer. ik vindt het ook leuk en probeer nieuwe woorden. steeds meer. het gaat nu goed met mij . ok ik heb nog wel mijn momenten van fustratie maar die hebben nu een begin en wat nog fijner is een eind!! mama is een filmpje aan het monteren van van mijn spraak momenten en dat zal binnen kort hier op mijn blog staan.

19 februari 2010

poep post



mama heeft de dok gebeld en er wordt een popeje opgetuurd naar het lab en dat word dan onderzocht op vanalles en een heleboel. een weekje wachten op de uitslag. mama ging op de fiets even het poepopstuur pakketje halen bij de dok terwijl papa oppaste . ik was erg boos toen papa opaste en heb hard op het raam geslagen en in de gordijnen gebeten. maar niet mezelf gebeten!!

18 februari 2010

de bus


normaal als de taxibus komt om mij naar school te brengen ga ik met frisse tegenzin de bus in. zo van het moet dan maar. soms wat luider protest , soms wat minder protest. maar nog nooit eerder deed ik wat ik afgelopen donderdag deed. ik liep zonder aanmoediging van mama naar de bus. ik maakte een stoere schijnbeweging om de chauffeur en sprong in de bus en ging zitten op mijn plek. een hele onverwachte aktie. maar wel heel stoer op donderdag ochtend. ik had een goede dag op school en heb met een nieuwe schrijfmethode gewerkt. leren schrijven doe je zo. dat is gewoon schrijven maar dan los. heel gewoon. want het is toch een beetje omslachtig om eerst alle letters los te leren en ze dan aan elkaar te leren om ze later als je zelf kiezen mag toch weer los te gaan schrijven. veel basisscholen beginnende er tegenwoordig niet eens meer aan om aan elkaar te leren schrijven had mijn mama ergens gelezen. bij mij op school en veel andere scholen leren kinderen nog wel aan elkaar te schrijven, maar om het voor mij niet nog verwarrender te maken hoef ik dat niet. smiddags nog even een steentje uitgezocht op straat , dat doe ik graag en daarna met windows gevochten. windows is erg fustrerend. maar dat is het voor velen. voor mij ook. en toch wil ik windows. mama denkt er hard over om een ander systeem op mijn pc te zetten oals zij zelf ook heeft.
sávonds kreeg ik erge buikpijn ik kon er niet van slapen. ik heb de halve nacht met buikkrampen aan de rand van het bed gehangen. erg naar. ik heb al een tijd last van mijn buik en mama belde al eerder de dokter erover. maar zolang ik genoeg drink is alles ok, tenzij er meer symptomen bijkomen en dat is nu dus. erge pijnen, morgen dok bellen en thuisblijven.

15 februari 2010

school

zondag avond vroeg ik een paar keer s c h o ol? ik spelde het en keek naar mama. ja zei ze morgen gaan we nar school. ik moest daar wat van mopperen want ik had niet echt zin, of beter gezegd helemaal geen zin in school. ik antwoorde s c h o o l boos. ik kan erg goed boos zeggen. dat heb ik gelleerd van thomas de trein. die is regelmatig boos. vooral de dikke controleur die boos wordt als de treinen door hun eigenwijze gedrag weer eens voor verwaring en vertaging zorgen.
na een nachtje onrustig slapen was het tijd.ik bleef nog evenslapen terwijl mama koffie maakte. wonderlijk werte ik fijn mee en heb zonder noemenswaardig protest aangekleed en mijn sondevoeding laten inpuiten. schoenen aan muts open klaar voor de bus en een nieuwe schooldag. in de bus bedenk ik alvast ondeugende apensreken die ik kan uithalen met de juf