22 juni 2007

het bestuur

mama belt met het bestuur. heel eluk en gezellig en ze weten helemaal niks af van de hele kwestie. een afspraak , ja dat kan dinsdag , ik bel de tijd nog door. dus afwachten. mama wil dat ik naar die school ga. dat ze nu nee zeggen is omdat ze gewoon wat kortzichtig zijn. omdat ik toch met een eigen begleider kom waar ik zeker in het begin meer mee te maken heb,kunnen de juffen aan mij wennen , en dan zien ze dat ik eigenlijk helemaal niet zo moeilijk ben. ze hebben nee gezegd voordat ze mij gezien hebben , nee gezegd tegen mijn autisme dus. en dat is hun foutje.
autime is nog helemaal niet zo stom. ik veroodeel mensen niet en ik heb geen vooroordelen. ik heb nietvan die materialistische neiginkjes die veel normale mensen dus wel hebben. ik ben tevreden. en ok ik doe wel eens anders . maar anders is niet fout. anders is anders. fout is iemand weigeren om zijn / haar handicap. trouwens mama ziet het niet als handicap. dat is meer een woord dat in de gesprekken terug blijft komen of nog zo'n prachtig woord beperking. Het is en blijft een feit dat niemand in mijn hoofd kan kijken en niemand weet hoe slim ik ben en wat ik denk en wat ik kan.
wie zegt dat autisme een handicap is, dat is pas sinds niet zo erg lang hoor, vroeger dachten ze dat wij elfenkinderen waren en ook dat autisme iets was dat kwam door slechte moeders, de zg ijkast moeders.
er zijn wel benamingen verandert en dat soort onzin ,maar de hokjes mentaliteit blijft dus wel. maar zoals mijn mama zegt er zijn geen problemen , maar het zijn uitdagingen. Enne we zijn klaar voor de strijd. en drie maalraaien wie er wint.

21 juni 2007

discriminatie en bange directeuren

je weet allemaal vast wel wat te doen als je iets moet doen wat je eigenlijk niet wil. wat is nou de makkelijkste manier, dat weet ieder kind en directeur,............kep zon buikpijn, ik ga maar naar huis.
Nee sorry ik ben niet lekker , ik ga naar huis de afspraak van vanmiddag kan niet doorgaan. en weet je wat, ik ga volgend jaar toch mijn directeurstaak overdragen aan een opvolger , dan mag die de zaakjes opknappen. maar weet u mevrouw , zei de directeur tegen mama. er zijn plannen opm een speciaal klasje op te zetten voor speciale kindjes op de vrije school daar past uw gekke zoon vanst wel in en dan kan hij niet onze mooie gezonde super kids besmetten met zijn autisme. we zetten er mooi een hek omheen ant stel je voor dat die rare kinderen tussen onze normale kinderen lopen. dat kan echt niet. en als je nu eens in augustus terugbelt nadat de scholen weer begonnen zijn dan hoef ik er neit mee te dealen want dan ben ik lekker weg.
omg. mama is boos,............eerst al die kinderen laten wennen en dan ben ik toch een nog grotere uitzondering? en een speciaal klasje eh hallo we gaan inclusief onderwijs doen. meneer de directeur of je nou wil of niet. discriminatie van "gehandicapten"is ook verboden hoor. echt er is een wet. de bedoeling is dat ik bij al die zg normale kinderen in de klas ben. en normaal is ook maar een woord. want kijk eens naar jezelf, is het normaal zoals ik hier behandeld wordt door een zg normaal mens?
Mama belt juristen telefoon, want heir is ze dus nog niet klaar mee. naar het bestuur zegt de jurist, dit is discriminatie. beginnen in augustus met andere kinderen dat is zoals het hoort. en anders onderwijs inspecteur.

20 juni 2007

muis en autokrant


lekker bij marian gespeeld. terwijl mama fotoboeken zat te bekijken. mama heeft nog wel even op deze muis gezeten.
Ik maak wat meer ge,uid en zei zelfs een soort nee toen ik in marians computer kamertje was gekropen. knap he! ik doe dit met een luide stem.
na fisio wild eik geen ijsje eten bij de hema. er zijn veel dingen die ik eerst persee heel graag wou en nu ineens niet meer. dat van de hema en dat ijsje komt omdat ik laats bij de hem met mama naar de wc ging en dat was wel erg ziekenhuisachtig. ik wil ook niet meer in de tunnel bij het stadhusi naar de schuifdeuren kijken. ik wil niet meer bij de blokker kijken wat dus eerst echt persee moest. ik wil nu bij eyewish naar binnen, een rondje doen en dan weer eruit. mijn favo verkeersbord wil ik snel voorbij. ik wil er ook niet naar kijken en draai mijn hoofd om. ik wil graag door nieuwe weggetjes lopen. achterafstraatjes waar ik nog niet geweest ben. dan geef ik richting aan en meestal mag het van mama. dat vind ik dan erg leuk. als er dan ergens een auto met aanhanger staat wordt ik erg blij en dat onthoud ik en dan wil ik later nog eens terug om te kijken.
een grote verandering is dat ik niet meer elke keer naar sur de boer wil om chips te halen. Ook mijn wekelijkse bezoekje aan McDonalds wil ik niet meer. Pakjes thee van appie moet ik ook niet meer terwijl dat toch bijna een obsessei was. ik kon rustig een kwartier lang een pakje thee uitzoeken want pickwick vond ik geweldig. niet meer dus. als iemand pickwick schijft verhinder ik dat en thee kopen, neee doe maar niet, chocoladecakejes, die wil ik wel. en liggen ook t.o. de thee . lekker makkelijk.
krantjes lezen vind tik ook leuk, vooral de auto krant want ik heb mijnautomerken fiepje weer opgepikt.

19 juni 2007

eigenwijze fiets



heb ik alleens gezegd dat mijn mama eigenwijs is? ik was toch afgewezen voor die school? dat is dus nog niet klaar. eerst uitleg, ik ga naar school met een speciaal project, dit houdt in dat ik een coach krijg, een nekhijger een begeleider hoe je het ook noemen wil. het is een persoon die de hele tijd bij mij in de klas blijft en mij helpt. in het begin heel veel en later als het kan wat meer afstand neemt. ik krijg waar nodig of gewenst ook aangepast leermatriaal. het mooie van dit systeem is , vindt mama, is dat ik tussen gewone kinderen * (de enige gewone mensen zijn de mensen die je niet goed kent) en dat ik niet tussen allemaal fladeraars zit. ik neem heel veel gedrag over van mijn omgeving en kan er veel van leren. ook als bv de andere kinderen leren lezen en wat dan ook dan kan ik daar ook iets van mee pikken. het is gewoon simpelgezegd zo WAT ER NIET WORDT AANGEBODEN KUN JE OOK NIET LEREN. daat komt het op neer, als ik naar speciaal onderwijs ga krijg ik vlugger een stempel, wordt ik onderschat, ga ik me stierlijk vervelen in de klas en dat kan niet goed zijn. ik heb uitdagingen nodig. begrijp me niet verkeerd er is niks mis met mensen die wel voor het speciaal onderwijs kiezen. maar mijn mama heeft alles bekeken en overwogen en is tot de conclusie gekomen dat ik het best op mijn plek ben op de vrije school. daarom vandaag ook een fiets geregeld waarin ze mij naar school kan brengen. ik hoor je denken, je was toch afgewezen, maar had ik al verteld dat mijn mama heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel eigenwijs is...................

17 juni 2007

gediscrimineert




ik ben een heel lief meestal rustig, behalve om twee uur snachts, kan heel lief bijna een uur aan tafel tekenen, of letters oefenene. ik kan heel zoet met mijn autoos spelen. ik kan heel gezellig mee doen als mama liedjes zingt, ook met nic en tam doe ik liedjes en heb dan veel lol, ik kan puzzels maken. ik kan JA en NEE aangeven met mijn ketting , ik kan dingen vragen met mijn plaatjes en je kan mij dingen vertellen met plaatjes. ik kan heel duidelijk zijn in wat ik wel en niet wil. ik kan zelf de trappen op en af, ramen open doen, pindakaas uit de kast pakken, en voor mama de sambal erbij. als mama zegt dat ik beter een doekje jkan pakken omdat de tractor nat geregend is dan ga ik naar binnen en pak een doekje en droog de zitting van mijn tractor af. ik kan tee inschenken voor mama en weet ook hoe ze het liefst koffie drinkt , met twee zoetjes. ik kan de tv op het juiste kanaal zetten( dat kon ik al toen ik nog geen twee was) ik kan waspoeder in de wasmachine doen en ook verf als ik niet bij de waspoeder kan, en ik kan de wasmachine op een programma zetten en aanzetten. ik kan een windows pc opstarten, ik kan een deur openmaken met een sleutel, ik kan punten slijpen. ik weet de weg naar de stad naar macdonlads naar het ziekenhuis en naar de trein en eigenlijk overal waar ik kom , weet ik de tweede keer al waar we heen gaan. ik kan kip in de pan doen en olie erbij, ik kan mama helpen met haar laarzen uitdoen en ik kan een jas dichtritsen. ik kan nog veel meer maar dat wordt een lange lijst.
WAAROM WORDT IK DAN ONGEZIEN AFGEWEZEN OP EEN SCHOOL? IS DAT NEIT EEN BEETJE BOEL DISCRIMINATIE? AUTISME , OH NEE DAT KAN NIET BIJ ONS OP SCHOOL,....ZOUDEN ZE DENKEN DAT HET BESMETTELJK IS? EN ALS JE ME BETER ZOU KENNEN DAN ZOU JE KUNNEN ZIEN WAT MIJN MAMA ZIET DAN ZOU JE ZIEN DAT IK EEN HELE SLIMME LIEVE INTELIGENTE JONGEN BEN.
JA IK HEB EEN VORM VAN AUTISME.
MAAR IK BEN MEER DAN MIJN AUTISME ALLEEN.
IK BEN VAST SLIMMER DAN JULLIE ALLEMAAL WACHT MAAR AF!