28 februari 2007

VroegOp

Erg vroeg op vandaag. Mama was om 06:15 al in de doesj. Normaal is ze echt wel wat later hoor!!
Anyway we moesten vroeg op pad. Eerst langs de apo die om 08:00 al open zou zijn want mama was dinsdag vergeten mijn medicij te halen en ze wilde zeker weten dat ze genoeg had, want we wisten niet hoe lang we in het ziekenhuis zouden bllijven. De apo vondt he ook vroeg enhad de binnegekomen dozen nog niet uitgepakt waardoor we een dikke 10 minuten stonden te kijken hoe de dames 5 flinke boxen moesten doorspitten om het gewenste spulletje te vinden.Einelijk gevonden,, nu naar de trein. Daar kwam papa ook net aanlopen.
in de trein vindt ik het altijd erg leuk om naar de deiren te kijken . open e dicht. Mooi!!
in rotterdam keken we eerst nog naar hoe onze trein wegreed, op mijn verzoek.
Twee straten voor het ziekenhuis moest ik huilen. Ik herkende de weg. Nee ik wil niet!!
In het ziekenhuis moesten we ons melden bij opname. Dat deden we dus. even wachten op het bankje zei de dame in het opname kamertje.Ze belde een gastvrouw die ons dan naar onze kamer zou brengen. toen ging e aan de wandel en deed haar kamertje op slot. na enige tijd kwam de gastvrouw die ons verdr zou helpen, maar dat kon dus niet want de deur was op slot en ze kon niet tbj de papieren. handig. na een lange koffiepauze liep ze door de gang en de gastvrouwsleurde haar naar het kamertje. we werden naar de tweede verdieping gebracht. De gastvrouw had nog ge[robeerd me te troosten met een knuffeldier, maar ik ben dus niet te paaien en huilde gewoon door. Op de tweede aangekomen kregen we te horen dat het verandert was en dat we naar een andere afeling , ook op de tweede verdieping moesten. waarom weten we nog steeds niet maar ok. 2 noord. daar waren we dan, maar er was nog geen kamer voor ons. we moesten twee uur in de ouderkamer zitten. Daar stond koffie voor de ouders. Ik moest steeds opniewu huilen als er een ouder koffie kwam halen. Ze komen niet voor jou zei mama dan maar dat hielp niet ik was gewoon bangig. Er kwam ook een arts in opleiding een intake doen, hebtie medicijnen? broertjes zusjes? Mijn zus was ook nog ff komen buurten. Twee uur later dus mochten we naar een eigen kamer. niet op zaal. Daar kwam nog een echte dokter weer een intake doen met dezelfde vragen?!!? Ook moest er een foto worden gemaakt en bloed worden gepritk. dat was niet leuk. Weer terug nar mijn kamer.Daar heb ik nog even gespeeld en zo. de gastro meneer kwam ook nog een en ander uitleggen. En ook de slaapdokter kwam zijn verhaal doen. Mama had vrteld dat ik vorige keer rottig uit de narcose was gekomen. Dit had ze ook al tegen de leerling dokter en de echte dok gezegd.
Ook kwamen de dagverpleging en later de avondzuster zich voorstellen allemaal erg beangstigend voor mij. Ik snapte het niet al die vreemde witte jassen!!

Geen opmerkingen: