18 april 2007

OP de brug

Woendag gaan we spelen, spelen met marian. Dat vindt ik altijd erg leuk. Ook gaan we daarna ergens ijs eten. vind ik ook leuk. anyway, marian had een fiets staan daar heb ik mee rondgelopen. Ik heb er niet op gefiets. maar ik heb wel met ballen gegooid.
We zijn door de tunnel gelopen en mama moest ook op het gemmente huis vragen voor een sticker die ze dan p mijn wagen wil plakken zodat de mensen van het openbaar vervoer zien dat ik toch echt een gahandicapt mobiel heb en dat het heus niet erg is om dan te helpen met instappen en uitstappen. of dat de buschauffeur dichterbij de stoep moet gaan staan zodat mama de wagen in en uit de bus dan kiepen. We grapping (niet) dat er van die bussen zijn waar een rolstoelletje op het planbord staat en ze ook in de bus een speciaal stopknop hebben waar de rolstoeller op kan drukken, op de goede hoogte enzo. Maar hoe moet het dan als je de wagen nog niet eens in de bus kan krijgen? omdat ze te ver van de stoep afstaan?? Het is ook voorgekomen dat mama in de bus was en de buschauffeur ons er niet uit wilde helpen....................Lang Leve het Openbaar Vervoer, vandaar dus die sticker zodat ze al van een eindje kunnen zien dat ze dichtr bij de stoep moeten. Mama gaat ook een spiegelei
ding maken, zodat de chaufferu al van ver kan zien dat ie tog egt dichter bij de stoep moet staan. anyway een heel vriendelijke mevrouw bij de gemeente wist waar we ze kunnen kopen. Niet bij gemeente huis maar ergens online. Ze zocht het terplekke voor ons op nadat haar telefoontjes niks opleverde. De parkeer garage van de gemeente is ook een echte uitdaging!! we gaan daardoor omdat ik de schuifdeuren erg leuk vind en ik er ook veel autos kan zijn. maar die helling in de kelder,........................Daarna gingen we naar de ophaal brug. Onderweg daarheen zag ik een lollig hondje dat ineens op het randje sprong. Moest ik erg om lachen. Op de ophaalbrug wilde ik even( half uurtje) blijven kijken naar het voorbijrazende verkeer. Ook erg leuk. Ik ga dan erg op in de autoos, vooral vrachtwagens met opleggers!
Het avondeten draag ik tegenwoordig zelf naar de kamer, ik laat soms onderweg mijn bord weleens vallen, dan ruimen mama en ik het samen op. Ik kan al erg goed helpen!!
Ik heb ook in de pannen geroerd maar dan eerst wel het gas omhoog gedraaid, dat doet mama ook altijd.

Geen opmerkingen: