09 juli 2007

hardstikke gek


vandaag kwam er een meneer van het ciz om te zien hoe gek ik ben. nou ja om te zien of ik naar school kan of misschien of ik afgewezen moet worden voor speciaal onderwijs, en dan kan mijn schoolloopbaan gefinancieerd worden vanuit abwz, mama wou dat ik afgewezen werd zodat ik bij arduin ingeschreven kan worden en op deze manier mee kan doen aan inclusief onderwijs. raar he. ik moet afgekeurdworden voor speciaalonderwijs om in het programma van arduin naar een gewone school met gewone "normale kindjes"te kunnen gaan.We hebben wat we nodig hadden een indicatie "te gek voor speciaal onderwijs" dus naar kinderdagcentrum arduin. danku wel meneer ciz. ik wil wel even kwijt dat meneer ciz een hele aardige meneer is die weet dat wij met arduin het grijze gebied normale kindjes"te mogen. de meneer kreeg een negatief rapport van de auris in zijn handen gedrukt waarin ik als behoorlijk hopeloos geval werdt omschreven. Niet onderzoekbaar, werkt niet mee. geen contact mee te krijgen, niet taakgericht kan geen werkjes doen. wil niet meewerken. geen oogcontact. nu ja, dat was toen niet zo gek want zet een persoon met autisme in een vreemde kamer met vreemde mensen en laat hem/haar binnen 5 min opdrachten uitvoeren en kontant maken, een pop een sok aantrekken, en een puzzel maken, een boek lezen ( mevrouw kan hij eigenlijk wel bladzijden omslaan?...........dat vroegen ze aan mama bij de auirs test)
super!!! er weken tock ook menselijke mensen bij het ciz.
hier nog wat oudere fotoos die mama vond op haar oude cam. fotoos van maart 07, ziekenhuis rotterdam. toen mijn neussonde werd vervangen door een pegcatheder.

Geen opmerkingen: