03 september 2007

gehandicapt


na een wandeling zijn we beland in de speeltuin.Ik krijg een duw omdat ik met de kar wil spelen, twee jongetjes hadden eerder met de kar gespeeld en gingen nu op de draaimolen. klaar met de kar dus want die lieten ze staan. maar nee ze hadden de kar voor zichzelf gereserveerd ofzo en toen ik dus wilde spelen kreeg ik een flinke duw en een vervelende opmerking. mama kwam aanlopen en wees de duwer terecht, ze was wel een beetje boos. ze waren toch op de draaimolen? praat gewoon en duw niet. de duwer keek heel boos naar mijn mama.
van andere kindjes mocht ik niet naar de wielen van de kar kijken?!? niet kijken?!? ik kijk dus mooi waar ik wil , wat ik dus ook deed naar de wielen.
van weer anderen mocht ik net achter de kar aanlopen, wat ik nu eenmaal graag doe. ennu ik loop waar ik wil, dus loop ik vrolijk verder..
er waren meer kindertjes ruzie aan het maken en lelijk tegen elkaar. schelden en van jij mag niet mee doen ....
en dan ben ik sociaal ehandicapt?. ik vindt dat agressieve en ruzie gedrag toch echt veel storender dan wat ik doe. ik huppel vrolijk rond fladder wat, gil er wat bij. ja ik ben anders. zeker. dat zal ik ook nooit ontkennen. maar dat anders van mij is wel aardig. en zoekt geen ruzie.
andere kinderen reageren soms er geschrokken op mijn vrolijke gillen, dat begrijp ik best, ik kan het ook erg hard. maar dat gestaar is wel erg vervelend. ik merk er vaak niet veel van hoor, maar het is en blijft vervelend.
alles bij elkaar heb ik wel veel plezier in de speeltuin.
karretje karretje karretje karretje.......................

Geen opmerkingen: