25 februari 2008

daar gaat ie dan




vanmorgen vroeg wakker, en ik moest een blauw jasje aan. een spuitje als voorbereiding en een pijnstiller ook als voorbereiding. ook twee emla pleisters op mijn pols en arm. om half 10 ben ik al aan de beurt. met de lift gaan we naar de 1-ste verdieping. ik krijg een kapje op, en uiteraard ben ik hier niet blij mee. mama staat naast me, ik heb al eerder een kapje gehad maar toen zat ik op schoot. dat was in rotterdam. nu lig ik op een smal bed. erg smal , als ik er maar nietafval...ik wil niet , laat me lossssssssszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz.
later wordt ik wakker in een zaaltje met gordijnen om mijn bed, mama is er ook. huilen ..ik krijg een hondje van de zuster, ik huil zachtjes. ik voel me niet ok en mijn buik doet zeer. ik trek slangetjes los , dat mag ik ben klaar met de piep apparaten en ga terug naar mijn kamer. in de gang kom ik ook papa tegen. die gaat ook mee naar de kamer. ik ben nog even suf en heb wat pijn . ik beweeg en dat doet nog pijner . ik krijg een sterke pijnstiller en dat is fijn. ik ga uit bed en speel. ook mag ik naar de speelkamer. dat vindt ik leuk , daar staat een OPEL.
Ik doe het erg goed. ik werk erg goed mee. ik ben ook al zoveel groter dan vorig jaar. ik loop aan de hand over de gang. en ga ook met mama koffie halen in de keuken. maar toch zogauw ik de kans zie ren ik naar de deur. Ik vindt de lift erg mooi weet je. maar dat was dus vanmorgen voor de operatie. nu ren ik even niet.
ik peel met de opel . mama maakt hem vast aan een kar. dat vindt ik leuk. ik wordt moe en we gaan terug naar de kamer. een andere kamer want de "box"zoals de kleine eenpersoonskamer heet moet vrij zijn voor als er kindjes met virus komen. we gaan naar een 6 persoonskamer. gelukkig zijn we de enige in de 6 persoonskamer. ik ga even slapen.
in de kamer is geen tv maar dat boeit niet ik wil toch niet kijken. ik voel me niet fit en heb geen zin in dat geflits. ik slaap tot na het avondeten. andijvie stampot met een speklapje (energieverijkt dieet voor mij) ik slaap lekker door lussiknie. als ik wakker word haalt mama de opel uit de speelkamer zodat ik lekker rustig in de kamer spelen kan.
er hangn balonnen in de kamer. ik zie dat er een van scapino tussen hangt. hee die ken ik daar kocht ik twee maanden terug mijn schoenen. ik pak mijn schoen en wijs naar de ballon.
de dok komt kijken. Dat denkt ze maar dit keer kijk ik , naar de dok. meestal zie ik haar maar even , en dan ben ik in het gehaast ook wel bang . nu voel ik me meer op mijn gemak, en ik ben ook al weer wat groter dan vorig ziekenhuis slaap avontuur. ik kijk dus de dok aan. en ze is erg verrast dat ik dat zo kan. grappig. toen ze net binnnekwam ook liep ik naar haar toe om naar haar badge te kijken. ff logo checken. dat vondt ze ook wel verassend want meestal wil ik uit haar buurt blijven. Ik heb nu weer goede punten gescoord en wordt weer wat hoger ingeschat.....

Geen opmerkingen: