24 juli 2008

prachtig mooi die wet

vanmorgen blede mama arduin over de leerplicht kwestie. heaas zij er al mensen met vakantie daar. maar toch iemand aan de lijn gehad.en arduin heeft gezegd met ons de strijd aan te gaan waar nodig. en dat het vaker gebeurt. een "afgekeurd "kind ..te slecht voor speciaal onderwijs , onleerbaar. opgegeven. word in een dagbestedings programma geplaatst. en dan in een gewone school geplaatst met begeleiding, inclusief onderwijs dus. en het onleerbare( WTF niemand is onleerbaar!) opgegeven knd blijkt leerbaar en doet het beter dan verwacht. dat betekend dus dat het kind leerbaar is. niet normaal wel leerbaar. dus dagbesteding hoeft niet , inclusief onderwijs wordt zo onmogelijk gemaakt voor dit kind en het mag vrolijk naar een ZMLK. en wordt er dan niet afgevraagd waarom het "onleerbare geval" toch wel goed mee kan komen? zou dat dan niet kunnen komen omdat incusief onderwijs heel goed is voor dit kind? zou het dan niet beter zijn om dit kind te laten in het incusief onderwijs waar het zoveel vorderingen heeft gemaakt? lekker tussen de gewone kinderen die het heel gewoon vinden dat er ook zo-eentje bij hun in de klas komt.
nee de wet zegt als je gek bent en leerbaar moet je naar zmlk. inclusief is niet goedgekeurd. alle gekken bij elkaar.
wel fijn dat arduin toezegt te helpen, we hopen dat het ook daadwerkelijk vruchten afwerpt!
anyway mama zegt dat ik hier op school blijf en dat we niet gaan toegenven aan een of andere DD die toevallig op een stoel zit achter een deur met het bordje leerplichtambtenaar.
26 augustus komt het mij bekijken en ik zal me dus eens van mjn beste kant laten zien. want om naar de gewone school te mogen moet je gekker dan gek zijn en stommer dan stom....
mijn mama en ik zijn boos

Geen opmerkingen: