11 maart 2009

ff laten bezinken





vanmorgen was mama bij mij in de klas. observeren ofzoiets noemde ze het. ik had het eerst niet in de gaten dat ze gebleven was. ze zat schuin achter me toen ik in de kring zat. ze heeft dingen opgeschreven. daar moet ze nog eens heel erg over nadenken. wat ze wel kan zeggen al is dat ik in de klas niet mezelf ben. en dan helemaal niet mezelf. thuis ben ik ondernemend en onderzoekend. neem ik initiatief en heb hier en daar boevenstreken. maak ik grapjes en comuniceer ik. lach ik, doe ik, ben ik open. op school ben ik niet vooruit te branden. ik ben heel passief. dat is niet mijn kai zoals ik hem ken vond mama en het geeft heel wat stof tot nadenken. zoals zit ik wel op de juiste plek? heb ik het wel naar mijn zin? anyway wordt vervolgt.
ik was lekker vroeg uit school en omdat het zoooo lekker weer was gingen we fietsen. ik had de folder van miniatuur walcheren opgegraven en wou daar wel eens heen , dat was al flink lang geleden. maar omdat ik het daar altijd erg leuk vondt wilde ik erheen en vroeg het. mama zei dat het weg was en legde uit dat ze de trein op een andere plek gingen opbouwen. ik hoorde het wel maar wilde het niet horen en vroeg weer om miniatuur walcheren. en wat is er beter dan even een kijkje te nemen zodat ik met mijn eigen ogen kon zien wat er n iet meer was.
het hek was open en omdat je vanaf de buitenkant niet echt goed kan zien wat er niet meer is gingen we met de fiets naar binnen. en inderdaad alles was verdwenen. hier en daar nog een restje maar het zag er verlaten uit.
we gingen naar macdonalds. we gingen in de rij staan en ik liep weg toen we bijna aan de beurt waren. toen was dus de beurt weg en gingen we achteraan staan.twee aardige dames lieten ons voor want ze zagen dat ik het erg lastig vond die rij. ik koos vis en vroeg om twee door twee vingers op te steken. de vis was niet klaar en we namen patatjes mee naar mijn vaste tafel bij het raam. na bijna een half uur werdt een porsie vis gebracht. hmm ok...foutje zei de visbezorgdame en zie dat de tweede eraan kwam. dat ik er twee wil is niet omdat ik zoooooo gulzig ben. twee is leuk. om een reden die ik ken en jij misschien niet begrijpt. je kunt ze heel mooi naast elkaar zetten twee doosjes. twee dezelfde doosjes. mooi. ik wachte met eten tot het tweede doosje kwam. want twee is mooi. omdat ik zo lang wachten moest kreeg ik van een man met een mac logo een gratis ijsje. lekker!! ik heb nog even met de deur gespeeld en daarna zijn we weer gaan fietsen. in de fiets lag de folder van miniatuur. ik gaf hem aan mama. we fietsen naar de plek waar de reus nu staat. en het stationnetje in aanbouw is. maar ik was nog niet overtuigd. er was ook geen trein te zien.

Geen opmerkingen: