10 maart 2007

McD

Heerljk weer vandaag. Dus we gingen aan de wandel. ook de blokker in en uit en de boekenshop, en dixons, daar wil ik altijd allemaal zo graag naar binnen, die logoos he! en de boekenshop heeft een tveetje hangen, vindt ik erg leuk. als we mijn vaste dingen overslaan raak ik van streek dus een stukje wandelen duurt altijd best een tijdje.
na een pittig stukje lopen kwamen we bij McD daar heb ik lekker ge HAPPYmealt, lekker!! We gingen ook even bij papa op visite. toen naar huis. Ik had best dorst gekregen van de sjippies en de koek die ik ook noog had gehad bij de EMTEE. bij de emtee stond een heeeeeeele mooie vrachtwagen, we hebbn er een paar rondjes om gedrenteld ik vond hem zooo mooi, hij zag er precies hetzelfde uit als de vrachtwagen die ik overalmee naar toesleep, zelfde kleur en alles. Jammer dat mama d'r lader vor het fototoestel kwijt is.....misschien volgende keer! dus thuis aangekome heb ik gelijke water gedronken, en nog eens en later nog eens. Mama en ik hebben met de rode vrachtwagens gespeeld, ik moest erg lachen. toen nog wat gedronken. Het was een hele leuke dag! weet je, mama zei dat het lijkt alsof die neussonde als een donkerwolkje boven mijn hoofd hing, constant. En nu die neussonde weg ik gaat het zoveel beter, ik drink ik eet maak meer geluid, ben vrolijker, sta meer open voor dingen, ,....
gister bijvoorbeeld, ik was een puzzelstukje kwijt, van mijn grote vloerpuzzel die uit 4 verschilende puzzels bestaat die ik al helemaal zelf kan sorteren! zegt mama daar , bij de stoel..en ze wijst ernaar. En ik? Ik snap het, en pak het puzzelstukje bij de stoel. Mama is er hevg van overtuigd dat mijn woordenschat net zo groot is als die van ieder ander kind van mijn leeftijd, Alleen kan ik niet praten en ben ik aan het leren om he ik zelf dingen kan duidelijk maken op een manier die anderen ook begrijpen. Mama begrijpt me bijna altijd wel. Nu de rest nog!!!!! Of misschien moeten ander mensen leren te luisteren naar non verbaal communiceren, want ik "praat"op veel manieren. bv hoe ik kijk, hoe ik mijn hand houdt, of juist door hoe ik niet kijk. In het algemeen zijn mensen te gehaast en te ongeduldig om de tijd te nemen voor iets wat ze niet kennen. En ja het is makkelijk en simpel om altijd de bekende weg te volgen ( van bv praten) Maar dan mis je wel al het moois dat in het zijpaadje verborgen ligt. Er is zoveel meer dan de standaard. Mensen staan er vaak niet bij stil dat het ook anders kan, en dat anders niet minder is, maar een enorme verrijking kan zijn. Een mevrouw zei pas nog tegen mama dat ze er respect voor heeft dat mama voor mij zorgt. Mama ziet het als een feestje als een extra als een verrijking dat ik haar dingen op een andere manier laat zien. genoeg voor vandaag, we worden wat te diepzinnig en vast niet helemaal niet meer te volgen.

1 opmerking:

. zei

yo ik heb uw gelinkt, wil je mij ook linken?
kheb nu deze blog want die andere die k had werkt voor geen metarrr =]