17 juli 2007

autistisch

als ik in de kast ga zitten en met de deurtjes kiekeboe speel wordt dat direct bestempeld als autistisch..........te veel prikkels en hijzoekt rust, de kast is een kleine ruimte en geeft bescherming...............mooi dat mama het aar direct al niet mee eens was want ze kent me wel beter. in het zieknhuis ga ik ook in een kastje zitten. maar dat is dam weer om me te verstoppen voor de doktor. ook niet autie maar gewoon slim. en passend bij een jongen van mijn leeftijd. als ik buiten ben en echt niet naar binne wil dan ging ik, nu niet meer hoor. op de grond liggen. o ja autistisch.....nee hoor gewoon slim,.. probeer me dan maar eens mee te krijgen, knap als je dat lukt!! ik heb een ander jongetje thuis te spelen gehad... en hj kroop in de kast. en deed wat ik doe met de deurtjes....en dat jongetje is verre van autistisch... en toen het ijd was om naar huis te gaan deed het jongetje ook de ik ga op de grond liggen zie maar dat je me mee krijgt truuk. omdat het jongetje een stukje lichter en zo is als ik ben duurde het bijna korter dan kort en werd hij makkelijk aan zijn arm opgetild en moest hij het opgeven... maar is het niet oerleuk dat die deskundige al mijn gedrag bestempelen en bestikkeren omdat ik al een plakkertje autie heb. hoe makkelijk is het dan om alles gewoon te schuiven op het autisme. .... net als mijn eetprobleem. oh ja autisme... niet ziek autisme... het was in het begin een virus dat geen autisme heet wat het eetprobleem begon. was het toen herkent en erkent weet mama dan was het nooit zo uit de hand gelopen. nu zit er misschien een vleugje autie aan mijn eetprobleem. maar mama gelooft dat niet helemaal. want het is allemaal te makkelijk. doet ie iets wat een raadsel is... dan is het autisme... terwijl "gewone "kindjes het zelfde spel doen, nee als ik het doe dan is het autistisch. en bij andere kindjes heet het verstoppertje of kiekeboe.
het is wel feit dat auties vaker drink en eetproblemen hebben, dat ga ik hier niet zitten ontkennen, maar als er nugelijk gereageerd was ipv drie weken later terwijl de mussen van het dak vielen ging ik ook bijna om omdat ik in de hitte niet dronk, en mama mij moest besptuiten met de plantespuit, zodat ik toch nog een paar drupjes vocht binnen kreeg. een paar danoontjes at ik soms wel. ik kon niet meer lopen. ging alleen af en toe anders liggen. autistisch.
of recenter, was ik ook ziek lag voor pampus o bank. komt doktor langs ik bang en vecht tegen onderzoek. nouu mevrouwtje als hij echt erg ziek is gaat hij geen gevecht aan...
wel ziek , medicijnen zorgden er toen voor dat ik weer een tijdje ging drinken. net als het plaatsen van de maagsonde trouwens...binnen een week ging ik drinken. jammer dat het ook snel weer over was, dat drinken. maar het geeft je wel te denken, niet? zo gauw er iets wordt veranderd begin ik te drinken,...............zou er dan toch iets lichamelijks er bij meee spelen? en niet alleen autisme waardoor ik niet drink?
net als het in de kast verstoppen....autistisch,.. me neus...

Geen opmerkingen: