21 juli 2007

JAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAJAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA



danceparade, in de stad.... onderweg zei mama ik heb een plan, ik weet dat je het kan... hmmmmmmmmm wat nu weer, mama en haar plannetjes.....oh kijk daar een karretje, gaan we kijken.......ik wijs naar het karretje...gaan we kijken. ?... mama hurkt naast me en vraagt of ik naar het karretje wil kijken...ik wijs. wil je naar het karretje kijken? JA? vraagt mama ze raakt mijn mond aan , ja zegt ze........oh datte. ik zeg JAH. mama helemaal blij en ik ook want we steken nu de weg over zodat ik het karretje kan zien..........(karretje = auto met aanhanger...ze moeten wel vast zitten want losse karrretjes blief ik niet)
we kwamen langs de ijs--smulhoekje--shop. lekker... dat lust ik
wel.
mama parkeerde aan de overkant en vroeg mij wil je een ijsje. tuurlijk wil ik dat en ik gaf mama een kusje. daar was mama dit keer niet tevreden mee. JA zei mama .... wil je een ijsje... koekie doen zeg maar JA...ik gaf een kusje...mama gaf mij er een terug... wil je een ijsje? JA ze raakte mijn mond aan JA.. zeg maar JA wil je een ijsje. dat ging dus een paar minuten door en ik moest wel huilen want ik snapte het niet, een kusje is toch ok, dat is toch altijd goed voor antwoord op wil je een ijsje....ik wil wel een ijs, lekker ijs.... AAAAAAAAAA
mama is helemaal blij en ik heb ijs...
de dance parade was hard en luid , mama liep eer op afstand langs maar ik wilde die gtote wagens wel eens van dicht bij bekijken. en vroeg er om. ik hoefde nu geen ja te zeggen. het was toch te hard lawaai.
thuis heb ik ook nog voor een paar dingen ja gezegd, dat is makkelijker, want alles is thuis makkelijker in mijn vertrouwde omgeving. ( en dat is ook niet persee autistisch! dat geldt voor veel mensen!!)
mama en ik doen vaak geluiden spelletjes. a a a aa en dan doet zij a a a a aaa oooooo en dan doe ik dat weer na en hier en daar gooien we e rnieuwe variaties tussendoor. heel leuk spel. soms begint zij het spel en soms begin ik het spel. het komt er dus op neer dat ik klanken op "komando" kan maken. en antwoorden is toch ook een soort van klanken op komando.................dus kwam mama op het idee om dit klanken spel te gebruiken om mij te laten antwoorden. ik kan nu dus enkel ja. de nee wordt wat lastiger , want ik heb niet echt de EEE in mijn vocabulaire. wel de O . frans spreken een optie? lol. anyway het is mijn eerste gerichte spraak en ik ben er erg trots op!!! hoera voor mij!!

Geen opmerkingen: