15 februari 2008

bakfout


vandaag ging ik weer naar het ziekenhuis. woensdagmiddag was ik ook daar en er is toen besloten om een echo te maken van mijn buik omdat er iets niet helemaal goed zit. om half tien moesten we er zijn op oost 5 voor een dagopname. ze verwachten wat problemen wat betreft mijn angstgedrag als ze een foto gingen maken en met een dagopname hadden ze wat mogelijkheden achter de hand. gelukkig wilde mijn vriendinnetje nic ons brengen met de auto, dankjewel nic. zodat we niet heel erg vroeg naar de bus moesten lopen enzo. we waren dus netjes op tijd in het ziekenhuis en daar zag ik veel oude bekende op oost 5. marlies en happy nurse die alrijd vrolijk is. matheuw(hoe spel je dat) en nog een paar anderen van wie ik de naam even kwijt ben. ze kenden mij nog allemaal. ik heb nogal wat indruk gemaakt in het verleden.
ik heb eerst even in de gang gewacht en mocht toen naar de speelkamer tot het tijd was voor de echo. er werd al een soort rampenplan opgesteld. als ik erg zou tegenstribbelen zou ik eerst stevig vantgehouden worden. ze wilden het voor mij zo kort mogelijk houden., want hoe langer zoiets duurt hoe meer paniek er is bij mij.twee broeders gingen mee naar de fotoruimte. ik moest daar op een bank liggen. ok, no problem ik klom erzelf op. ging netjes liggen,...en werkte helemaal rustig mee. de broeders hoefden niks te doen. Ik vindt het leuk om net anders te reageren als ze ingesteld zijn op een rampenplan. echo gemaakt en ja hoor een liesbreuk. klaar met de echo, en ik ging zonder enig verzet weer mee naar de speelkamer. ze hebben daar een leuke gele auto!! een opel. de enen broeder bleef nog een tijdje babbelen , hij was erg geinteresseerd in wat autisme nu eigenlijk is, waar het vandaan komt en wat het doet.
ik heb nog even gespeeld. de broeder kan goed automerken tekenen!!
er is ook nog bloed geprikt omdat ik een laag gehalte bloedplaatjes heb. dit kan door mijn epi medicijn komen. met het oog op de operatie is het belangrijk dit in de gaten te houden want bloedplaatjes zorgen voor de stolling. en met een laag gehalte is de kans op een nabloeding groter. ik heb heel netjes stilgezeten bij het prikken en niet erg gestribbeld. ook trok ik mijn arm niet terug.het prikken was gelukkig in een keer goed raak. dat gaat wel eens anders.
er is besloten dat er ge-opereed gaat worden ergens rond de 25-ste. zuster marlies zegt dat het een bakfout is dat heel veel jongetjes dit hebben. dr heleboel kwam ook even kijken en iedereen was verbaast dat ik het zo goed doe. zonder paniek enzo. samen maet mama ben ik over de gang nog naar de keuken gelopen om de flesseopener in de keuken te halen. aan het handje door de gang in het ziekenhuis. dit hadden ze vorig jaar niet durfen dromen. geen gedoe gewoon netjes meelopen en weer terug naar de speelkamer. ik ben nu 1m19 en 26kg. dat hebben ze ook nog gemeten enzo. zie ik ben een echte grote jongen!!
we gingen met de bus naar huis en ik was heel erg moe. en heb de hele middag geslapen

Geen opmerkingen: