09 juni 2011

shoppen




mamma is druk aan het sjoppen voor de aankomende bruiloft. gelukkig doet ze dat als ik op school ben. ik houd niet zo van sjoppen. al die drukte en die rijen voor de kassa maken mij niet gelukkig. dus ik vind het wel ok dat ze een outfitje voor mij bij elkaar sjopt zonder dat ik er bij ben, het is wel apannend allemaal hoor die bruiloft. mijn radars pikken wel onrust op maar ik ga vrolijk verder en doe mijn ding.
we hebben besloten dat we de risperdal gaan aanpassen. omdat het medicijn een piek en een dal heeft (dal 4 uur na inname) en dat een vreetkick kan veroorzaken gaan we het in drie keer geven ipv in twee keer, ik kan soms erg boos worden als ik geen broodje mag. ik sta op een van broodjes limiet van de dietiste en mag een bepaalde hoeveelheid per dag. meer niet. mama doet haar uiterste best om mijn intake te beperken. en daar ben ik het niet altijd mee eens en laat dat luid en duidleijk merken. om dit een beetje soepeler te laten verlopen proberen we het wat stabieler te maken met medicijn verdeling over de dag ipv twee keer dus drie keer. of het helpt zullen we wel zien.s Morgens ga ik op broodjes jacht, mama doet haar best om iedere keer weer een andere plek te vinden om de broodjes te verstoppen, maar niet alle plekken zijn kai proof. als ze hoog liggen sleep ik er gewoon een stoel bij en ontbijt als een koning. Er is ook af en toe strijd om koekjes en snoepjes. mama wil ze door de week niet kopen en dat vind ik niet altijd leuk. fruit mag ik of een muesliereep die ik bij gebrek aan chocolade en zo maar eet. en als je eenmaal aan mueslie repen gewend bent zijn ze wel lekker hoor. vooral de light repen van de appie met appel rozijn zijn wel lekker. maar het geeft nu en dan de nodige strijd. en nu even afwachten of de intake van risperdal op andere tijdstippen resultaat heeft......

Geen opmerkingen: