21 december 2012

in en uit de bus

het in en uit de bus stappen na een schooldag geeft nogal wat problemen. vooral uit de bus na een enerverende schooldag is een probleem. ik laat me zelf uit de bus vallen en lig dan op de grond. op de straat , ook in de regen en wat voor weer het ook is. dat stoort me niet. ik lig. mama en de begeleider van de bus doen erg hun best om me dan naar binnen te slepen en te dragen. als ik dan eenmaal binnen ben dan gaat het wel weer. het is dat ene punt, die overschakeling die me erg veel moeite kost. het lukt me niet om gewoon uit de bus te komen en naar huis te lopen. we hebben nu een soort erhaaltje gemaakt waarop staat wat er gebeurt en wat er van mij verwacht wordt. het lijkt even verbetering te geven maar dat is niet van lange duur. in de bus mag in een stilte koptelefoon (het is nogal een lawaai ) en een luitster cd in mijn koptelefoon. het helpt allemaal niet ik zit te vol. het is voor mij ook een veilig patroon geworden. uit de bus is gillen. deze twee dingen horen nu bij elkaar. uit de bus...gillen....

Geen opmerkingen: