26 december 2012

plannen....

we gaan op vakantie!!!! naar oma in florida! yay. dat is superspannend. ik was daar vorig jaar ook, dat was erg erg leuk. ik had ook hier en daar wat spannende momenten. overload enzo. das niet zo gek, er was ook zoveel te zien!
nu dit jaar heeft oma weer gevraagd of ik en mama en papa komen met het vliegtuig.
ik wil wel naar oma. maar ik ga liever niet met een vliegtuig. waarom? ik moet dan zooooooooo lang stil zitten. dat vind ik wat lastig. vliegen vind ik totaal niet eng of vervelend. dat kan ik wel. no problem. maar het duurt zo lang en dan gaan we ook nog overstappen in philly. het is een lange reis... koffers zijn gepakt. stripverhaaltje gemaakt, hoe en wat en wat gaat er gebeuren....spannend. ik weet al een tijdje dat we gaan. bij oma staat een trein van thomas die gaan we halen. zo heeft mama het uitgelegd. zodat ik ook duidelijk begrijp wat we gaan doen en het is een leuk doel voor mij om toch maar in het vliegtuig te stappen.  via de site heeft mama een gids geregeld. dan komt er op schiphol en omstreken een speciaal persoon die on overal doorheen loodst. vorig jaar hadden we dit niet gedaan,..maar wel gezien hoeveel gemak dit kan opleveren in bepaalde situaties. we zijn met New York Taxi naar schiphol gegaan. dat is makkelijker dan met de trein. wat minder stress enzo. de taxi rijd van deur tot deur, en als we weer naar huis gaan staat de taxi al klaar op schiphol. dat maakt het allemaal wat makkelijker.
kai en philly chesse steak
philly cheese steak

kai
kai in philly

kai en een ijskoud ijsje
kai eet liever ij

het is avond op het vliegveld

kookai.blogspot.com
met een pandelding naar de aankomsthal
~De taxi komt laat....niet te laat gelukkig maar wel een uur later dan afgesproken...onderweg had de taxi een aanrijding gehad...een hertje. daarom komt er een andere taxi. niet een gele zoals mama dacht maar een grote luxe wagen. die ooit van de burgermeester van new york was. ik vind hem mooi, ook al had ik op een gele gerekend. de rolstoel past er perfect in en ook de koffers gaan mee.  allemaal in de taxi en we gaan op weg naar schiphol. we moeten dan door een paar controles en algauw heb ik er genoeg van. we moeten door de rolstoelrij en die rij is behoorlijk wat korter dan de rij van de andre mensen. maar omdat de mensen in de rolstoelrij meer moeten regelen gaat deze rij erg langzaam. te langzaam en na een kwartier ben ik volledig in over mijn toeren. als mama gaat regelen dat we in de andere rij mogen voordringen , zijn de rolstoelers voor ons klaar en zijn wij aan de beurt. als we klaar zijn en weer gaan lopen kom ik al snel weer tot mezelf. we zoeken onze gids en deze helpt ons geweldig goed. bij het instappen mag ik in een speciale stoel door het gangpad rijden. ik zit fijn bij het raampje en kan alles goed zien. ik vind vliegen helemaal niet eng. ik vind het leuk om naar buiten te kijken. ik speel wat met mijn meegebrachte spulletjes en slaap een beetje. de reis gaat zover goed. in piladelphia meoten we overstappen. ik mag weer met het karretje door het gangpad. en in tegenstelling tot schiphol mag mama van de gids aldaar niet zelf met de rolstoel rijden. daword gedaan door de gids. dat zijn zo de regels daar. dus loopt mama gezellig naast mij. ik zit in de rolstoel en kijk om me heen. de rolstoel is om het makkelijker voor mij te maken. ik hoef dan niet alle indrukken te verwerken en kan me afsluiten van alle hectiek op het vliegveld. in philladelpia airport eten we wat. papa koopt een PHILLY CHEESE STEAK. want vind hij die moet je hebben geproefd in philly.  ik krijg een lekker ijsje, want ik houd niet zo van al die fratsen.
de oma van kai
oma staat al te wachten
we gaan met naar het volgende vliegtuig dat ons naar tampa brengt. dat is een kortere vlucht dan die van amsterdam naar philly, ik ben niet helemaal fit en erg moe. bij het instappen ben ik erg afgeleid. ik mag weer in het specaile rolstoel ding . ik word daarin flink vastgezet. dat zijn de regels....ik verlies mijn ipod. niemand heeft dit in de gaten. pas in het vliegtuig als mama alles voor mij op orde brengt merkt ze op dat de ipod foetsie is.....mama vraagt het aan de crew, omdat ze meent dat ie nog in de rolstoel is....na navraag gedaan te hebben komt de steward naar ons toe en verteld dat REGGIE, de man die hielp om me vast te zetten het vond en het in de zoom van mijn spijkerbroek heeft gestopt, en idd in de omslag van mijn spijkerbroek zit mijn ipod die ik voor mijn verjaardag kreeg. gelukkig. fijn dat reggie het opmerkte!!! we stijgen op en vliegen naar oma. dit vliegtochtje lijkt zo voorbij....ik kijk naar alle lichtjes. heel mooi! ik zie de autoos rijden lang de grote wegen....als we geland zijn gaan we met een soort pendeltramtreinding naar deaankomsthal waar oma al staat te wachten. `mijn grote neef is in een andere hal om mijn grote nicht op te halen. gezellig....ik ken ze nog allemaal!

Geen opmerkingen: