17 mei 2007

Ik bedoel maar!!


vlgones een oznrdeeok op een Eglnese uvinretsiet mkaat het neit uit in wlkee vloogdre de ltteers in een wrood saatn, het einge wat blengnaijrk is is dat de eretse en de ltaatse ltteer op de jiutse patals saatn.

De rset nan de ltteers mgoen wllikueirg gpletaast wdoren en je knut vrelvolgens gwoeen lzeen wat er saatt. omdat we neit ekle ltteer op zcih lzeen maar het wrood als gheeel.

Dus zoals kinderen op school leren lezen, letter voor letter is een stadium. Dit veranderd in woordherkenning mettertijd. je leert op school letter voor letter en leert daar woorden mee. later wordt dat woordherkenning. ik sla letter voor letter leren over, en leer lezen op m in eigen eigenwijze manier. Dus mama heeft een p goed punt als ze zegt dat ik lees. ik herken woorden in logoos. van die logoos leer ik letters. zo ben ik van hema het woord mama gaan leren. ik kan ook KAI, mjn roepnaam herkennen. mama breid het uit en zoo leer ik het woord eten, en en paar andere woorden. niet te veel te gelijk want het moet wel leuk blijven. Bij overload raa ik intresse kwijt. Op schoo leer je ook het alfabet niet in een keer! en nu heb ik nog erg veel interesse in woorden en zo.

Geen opmerkingen: