16 april 2008

tractor






vanmorgen ging het niet echt lekker op school. ik was erg moe. in de bus naar huis moest ik ook even huilen, maar dat was maar even. thuisgekomen wachte een grote verassing er stond een auto met karretje voor de deur. ik werd helemaal blij. ze zijn aan het werk aan de brandgangen en daarom is er nu veel verkeer in onze anders zo rustige straat. ik mocht gaan kijken. erg fijn. ik heb alle wielen geteld en alles erg goed bekeken. daarna wilde ik in de buurt rondlopen. dat hebben we dus ook gedaan. ik heb uitzonderlijk goed naar mama geluisterd. bij de nassaulaan zijn ze aan het bouwen, en daar mag je niet het bouwterrein oplopen. erg jammer want daar staan heeeeele mooie autos. ik heb goed naar mama geluisterd . ik wilde heel graag gaan kijken maar ben zonder scene of wat dan ook netjes meegelopen. en dat is heel knap als je weet hoe graag ik wil kijken naar al die mooie wielen. we zijn verdergegaan met rondje door de buurt en mama was erg trots want ik was heel goed stuurbaar. er was ook een mevrouw die net thuiskwam met haar auto. ik zag hoe ze het portier wou sluiten en rende erheen, ik mocht in de auto zitten. en deed het portier dicht en ook netjes de gordel om. ik vroeg mama of ze ook mee wou rijden. ik heb de auto ook nog even op het stuurslot gezet. de mevrouw werkt ook met auties en zo en heeft ook wel eens op de wissel ingevallen. mama probeert mij een beetje af te leren dat ik portieren van autos probeer open te maken als ik zie dat er mensen bij staan, want dan weet ik dat de auto niet op slot zit. maar dat is wel lastig leren als er mensen zijn die het allemaal wel ok vinden. we heel aardig hoor zeker ik vind het prachtig mooi. maar het maakt het wel moelijker aan te leren. ik heb ook even op het pleintje gespeeld. daar is een glijbaan.
ik ben netjes mee tergu naar huis gelopen. en zelf naar binnen gelopen. ik had nog maar net mijn schoenen uit of er reed een grote tractor de straat in, met een kar met zand. ik kon onmogelijk binnen blijven. ik moest naar de tractor. mama vondt het eerst neit zo'n goed idee en dacht dat het wel verwarend zou zijn binnen buiten binen buiten. gelukkig zijn we toch gaan kijken. wat een grote wielen. de tractor ging weg en wij naar binnen. maar al dat verkeer maakte mij wel onrustig. en ik was al moe.........ik moest wat huilen want ik wilde nog naar buiten. we zijn uiteindelijk naar de speeltuin gegaan waar ik heerlijk heb gespeeld. ook op de glijbaan, en met de skelter met karretje. in de speeltuin ben ik een soort rariteit voor de andere kinderen. en dan niet altijd in een negatieve manier . mama gaat niet verder dan hij kan niet praten in uitleg . en dat vinden veel kinderen ergens heel interessant. ik heb me ook erg goed gedragen en heb goed naar mama geluisterd. ik heb ook samen met andere kinderen op de kar gespeeld. heel leuk.
op school zijn de kinderen in de klas ook trots op mij en op zichzelf want ik blijf nu ja zeggen op school. en zij hebben me daar toch ook bij geholpen....

Geen opmerkingen: