10 juli 2008

regen regen alles nat


ik heb vakantie, dat is wel leuk, alleen is het erg jammer dat het maar blijft regenen. ik ben nog steeds niet helemaal fit. ik klapper hier en daar nog met een deurtje , en erg hard ook nog eens. de muren storten bijna in. de regen helpt ook niet echt anders kon ik eens lekker buiten spelen. en van een beetje zon knap je toch ook al best op. een dag in de week ga ik naar de vakantie opvang. dat is gewoon op school. mama vindt een dag in de week wel genoeg voor mij. en die ene dag doet mama dan boodschappen en de was en trekt hier en daar een sprietje uit de tuin. hoezo ontspannen?
de rest van de week ben ik dus thuis en als het even kan gaan we smiddags op pad. als het niet te hard regent tenminste. een paar spetters houd ons niet tegen. zo ben ik vandaag weer lekker met de paardetram geweest....toen we erin zaten begon het ineens flink te regenen. maar de tram heeft een dakje. na het ritje had ik een toeristenregenjas gehad, die ik tot we thuiskwamen wonderwel heel had gelaten. ;P we gingen naar miniatuur walcheren...maar ik wilde eerst nog naar de appie ff liftje spelen. omdat ik dat niet echt goed duidleijk kon maken gaat mama me nu een nieuw woord leren. ik kan al JA zeggen en IJSZ nu leren we appie....ik kan al AA...PP..UU..AA dat is toch al een goed begin, de P en de IE samen vind ik erg lastig. mama en ik oefenen. ik ken het gebaar voor huis en heb nu ook het gebaar voor ziekenhuis geleerd. mama heeft me verteld dat we morgen met de trein naar het ziekenhuis gaan. en naar MacDonalds. voor mac hebben we zelf een gebaar bedacht....met je duimen naar beneden en dan een M maken van je handen. ik heb wel lol in gebaren. ik probeer ze zelf ook tussendoor te maken. de M vindt ik wel wat moeilijk maar ik begin af en toe uit mijn eigen te oefenen.

Geen opmerkingen: