02 juli 2008

twee nieren ;P

05:40 mama is wakker en staat op om mij niet wakker te maken. ik moet nuchter blijven voor onderzoek.
06:10 ik ben wakker en speel in bed
07:15 we gaan naar de bus. te vroeg maar ik moet nuchter zij en daarom beste optie
08:00 we komen aan in zieknhuis, te vroeg maar dat is niet erg. we gaan in de speelkamer op oost 5
09:00 de tijd van de afspraak maar personeel heeft het druk en we moeten nog wachten
09:45 ik mag naar de oost 5 behandelkamer
10:00 de eerste infuus in niet gelukt. er is wel geprikt maar de doorstroom is niet goed.
10:40 de tweede poging is beter gelukt. het infuus zit nu in mijn rechterhand. het heeft flink gebloed , de behandeltafel zat eronder en het lag ook op de grond. ik waas inmiddels helemaal van streek , ik ben erg bang.
10:50 mama geeft aan dat ze het beste voor mij vindt dat ik even alleen lig op kamer totdat ik naar de scan mag. ik heb een gespalket arm met infuus zonder slang. ik mag op een aparte kamer ga even rusten en spelen met mijn nieuwe computerspel, gaat lastg met een hand maar het leidt af.
11:10 ik mag naar de scan, ik rijdt met bed naar beneden naar de lab gang en wordt bang.
er wordt niet opniew geprikt, het infussje
wordt gevuld met contrast vloeistof en ik moet op een beangstigend apparaat liggen. (ken ik nog wel van anderen keren) naast de twee zusters komen er nog twee dokters binnen ik ben van streek. het apparaat schuift en maakt geluid. ik lig ertussen en er schuift nog meer . ik ben als beleg tussen een broodje. waarbij het appparaat het broodje is. ik moet eeen minuut of tien stil liggen. dat is moeilijk en ik lig niet super stil.. wat wil je ik ben bang. de zusers en dokters zijn aardig. mama troost me en ik wordt iets rustiger.
11:20 ik mag nog even met het apparaat spelen. omhoog
en omlaag. bzzzzzzzzzz. ik ben niet helemaal onder de indruk. ik ben nog bang. ik ga op mijn bed zitten en speel nog wat met mijn spelletje. mama krijgt tips van personeel over speciale autie scholen dat ze zo goed zijn van het personeel.
11:40
er moet een tweede scanfoto gemaakt. weer drie minuten op het apparaat. ik mag met knopjes spelen maar ik wil niet. ik ben het zat. ik hoef niet meer nuchter te zijn en krijg een pakje sonde voeding dat ik leegdrink met een rietje.
11:50 terug op de kamer. er komt een maaltijd. ik wil niks, mama eet een onbestemt witte groente....ze was uit olidariteit ook nuchter en kreeg toch wel trek toen het dienblad werd neergezet.
12:30 wachtende op uitslagen val ik in slaap
14:00 wakker. ik mag gaan spelen. we gaan bij lift en draaideur. en nog een keer naar de lift we gaan naar boven en beneden, het is druk in de lift. nog een keer naar de draaiduer en weer naar de lift.
14:30 we komen de dok tegen in de gang en ze zegt dat ze dalijk naar de afdeling komt met uitslagen.
14:50 wij zijn ook naar boven gegaan wachten op de dok met het nieuws
de uitslag...op de scan is niet te zien of er daadwerkelijk maagslijmvlies in mijn darm zit , ( dat groeit daar ipv darmslijmvlies en dat kan gaan bloeden en dat is niet goed. het is een foute celaanmaak ofzo) maar er is ook niet te zien op de foto dat het niet zo is. er moet meer onderzocht worden maar dat gaan ze in rotterdam doen. wel is op de foto te zien dat los van de reden voor het onderzoek dat het lijkt alsof mijn ene nier niet helemaal goed ontwikkeld is..... ik moet nog eens naar beneden voor een echo
15:00 de echo was goed ik heb twee nieren en zijn goed op de echo.
de dok komt langs, en zegt dat ze met rotterdam gaat overleggen. en dan meer onderzoek...
15:40 we staan met zak sjips bij de bushalte
ik ben moe maar blij dat we eruit zijn.
16:00 dok op voicemail zegt dat dr rotterdam een afspraak stuurt voor meer onderzoek. als we vrijdag nog niks gehoord hebben moet mama bellen.


mama vindt dat ik het vandaag weer heel goed heb gedaan. en ze vindt dat ik een echte bikkel ben. ook omdat ondaks al die akelige onderzoeken ik toch ook de leuke kanten blijf zien van het ziekenhuis, als het spelen met de deur en ik ondanks al die rotte onderzoeken niet in paniek raak bij het woord ziekenhuis en als mama zegt dat we naar het ziekenhuis gaan ik baba zeg ( wat ja betekend) en ik in de wagen ga zitten, zelf.


Geen opmerkingen: