15 mei 2011

pecs


omdat ik al eerder met pecs heb leren werken, en ik dat thuis erg goed deed, (maar er buiten de deur niet veel mee wilde doen) heb ik een goede basis kennis van dit communicatie systeem. we begonnen er thuis mee toen ik een jaar of vier was geloof ik. in elk geval een tijd geleden. mama maakte pictoos en plukte er hier en daar wat van het internet. en nog altijd hangen er plaatjes door het hele huis. er hangen bijvoorbeeld plaatjes van eten op de koelkast. samen met de IK WIL kaart.
op school zijn we onlangs met een nieuwe sessei logopedie gestart en ik heb best een klik met de logodame. ik moet in elk geval met haar lachen. en dat is goed. we doen klank oefeningen en dus pecs. de ik wil kaart en andere kaartjes moet ik nu ook voorlezen, ze worden gebruikt als ondersteuning voor mijn spraak. en dat gaat erg goed. ik plak en lees. de eerste dag dat we het op school in gebruik namen deed ik het al erg goed. plakken lezen. wil is een moeilijk woord voor mij om uit te spreken maar ik ga moedig door. ik geef de kaartjes ook aan kinderen in de klas. en zeg thuis ik wil ijs zonder de kaartjes te gebruiken.
zaterdag zijn we fijn naar oma gefietst. ik ga er graag met de fiets op uit. lopen doe ik liever niet. ik kies liever voor de fiets.
zondag is mijn mijn zus en haar verloofde nog gezellig op visite geweest. er word druk voorbereid voor de trouwerij. hoera feest en taaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaart

1 opmerking:

e.h. zei

I am SO VERY PROUD of you, i am so happy that you are doing well!!! I LOVE to hear that you are talking. I can't wait to see you again, maybe around Christmas time?? I am looking forward to seeing and Hearing you!!!
Love you so much, Angel Face.
Grandma.