03 oktober 2006

autie-testing

s'Morgens gingen we eerst naar bambini, heel leuk vind ik dat. Er stonden erg leuke auto's buiten. Toch maar naar binnen. Ik wilde net in de kooi waar de fietsen staan toen we weg moesten. Jammer. Nic bracht mama en mij naar het station vlissingen, Leuk schuifdeuren en treinen. Mama heeft heel veel rondjes gelopen totdat de trein kwam. We gingen naar Goes. Het audiologisch Centrum. Voordat ik daarover vertel wil ik even kwijt dat de mensjes daar wel aardig voor me waren. Maar het systeem vindt ik dom. Een gehoortest en een taal spraaknivo test. hmm ok, hoe doe je dat bij een autist.
Men neme een persoon met autisme, zette deze in een vreemde kamer met vreemde mensen, en vragen aan de autistische persoon die nog geen 4 jaar is bepaalde handelingen te verrichten. De bijna 4 jarige(die overig de afgelopen twee maanden drie keer is opgenomen geweest in verschillende ziekenhuizen en daardoor op dit moment nog iets wantrouwiger is geworden zoals elke peuter dat zou zijn) is overladen met prikkels in deze vreemde omgeving en onbekende mensen , met andere woorden overprikkeld. Met als resultaat dat dit alle testen hevig beinvloed. Daarna bespreek je dit met de ouders en zeg dat het kindmoeilijk is in te schatten. De moeder zal totaal verbaasd reageren omdat ze dit totaal niet verwacht had. Wat, je kan in deze vreemde omgeving als onbekend persoon geen hoogte krijgen van mijn wonderboi? Hoe is dit mogelijk?? Ik had toch echt gedacht dat hij zijn trukendoos openzoudoen en al zijn kunnen hier ten toon zou spreiden. geesh wat ben ik nu verbaasd.
Anyway het was leuk in de trein!!

Geen opmerkingen: