25 oktober 2010

chabelita

ik mag zwemmen met chabelita . als je op de naam klikt kun je haar zien. ik mag haar aaien en zwem met haar in het water. het is allemaal heel spannend. het programma is elke dag als volgt. eerst een half uurtje werken binnen zonder dolfijn. dan trek ik ook mijn zwemkleding aan. dan ga ik naar buiten war ik papa en mama weer zie. die mogen vanaf een afstandje kijken hoe ik in het water ga met dirkje de logopediste en chabelita. dat is ook een half uur. dan ga ik voor een half uur weer uit het water, op een soort vlot . de dolfijn blijft in de buurt. ik werk dan weer verder met dirkje. dat is ook een half uur. dan nog een keer fijn een half uur met chabelita in het water. vervolgens de nabeschouwing met mama papa en dirkje en een man die er ook bij is maar waarvan we steeds de naam vergeten.
vandaag dus de eerste sessie. gelukkig hebben we vervoer en alles kunnen regelen. je moet hier zwaaien naar de bus. je hoeft niet eens bij een bushalte te staan. wel grappig . anyway de eerste sessie moest ik even wennen aan de dolfijn en was een beetje schrikachtig , maar al gauw zwom ik in het rond. en dan wel met een hele grote gelukkige glimlach op mij toet. ik geniet ervan. chabelita kan zingen en dansen. we gaan dit helemaal stap voor stap bloggen als we weer thuis zijn er er meer tijd is. dan worden ook de fotoos erbij gezet want dat gaat hier niet helemaal soepel. en we hebben veel fotoos en filmpjes. nu al op de eerste dag. mama houdt op papier een dagboek bij zodat we een gedetaileerd verslag kunnen neerzetten zodrta er meer gelegenheid voor is. ik speel in het halfuur dat ik op het droge zit vandaag lotto met dirkje. en ik praat zonder dat ik er om gevraagd wordt. het is veel belovend. zonder aansporing benoem ik de dieren van de lotto. ik doe geweldeg goed mee. ik mag nog een half uur zwemmen en het is heerlijk. chabelita springt en zingt. ze kan ook bubbles blazen. als de tijd om is ben ik heeeeeel erg moe. mama babbelt nog met dirkje terwijl ik binnen mijn spullen ga halen. het is hier super.cdtc waar ik de terapie heb is een onderdeel van het sea aquarium. in het zelfde " gebouw" zit ook de dolphin acedemy waar de ahum gewone mensen kunnen zwemmen met dolfijnen. dat zijn niet dezelfde dolfijnen die bij ons zwemmen. tijdens de terapie sessies is de plek waar wij zijn met een geel lint afgesloten zodat we niet gestoord worden van toeristen die ook willen kijken wat wij doen. tussen de sessies door mogen de gewone toeristen wel door het terapie centrum lopen. . vandaag regent het heel hard. zo hard en zo veel dat de wegen zwembaden lijken.

Geen opmerkingen: