26 oktober 2010

dolfijnterapie dag 3







we ontbeten om half vijf. en ik ben er klaar voor waar is de man met de auto? ik ben erg ongeduldig. gisteren heb ik iets minder risperdal gekregen om te zien of ik met minder risperdal ook genoeg heb. maar ik heb het redelijk moelijk. ik loop de hele tijd ongeduldig te vriemelen met mijn handen en raak heel erg snel gefustreerd als ik moet wachten. we gaan dus weer terug naar 3/4 tablet. wat nog steeds minder is dan de minimale dosis die ik voorgeschreven kreeg. dit is allemaal in overleg met artsen dus medisch verantwoord.
wachten dus. van half vijf smorgens tot antilliaans half toen is errrrrrrrrrrrrrg lang zeker als je acht jaar bent en je graag wil gaan zwemmen met chabelita. we gaan vandaag neit naar punda. we gaan een dagje naar het sea aquarium. we laten ons door de man afzetten bij het sea aquarium. ff lekker vissies kijken, dat had je gedacht. ook al is er veel te zien hier. flamingoś, grote vissen, kleine vissen , zeehonden of leeuwen show. zeesterren die je mag aanraken, en drollen die zeekomkommers heten. ik heb geen zin . ik vindt het warm, te warm. ik ben nog niet aan de temperatuur gewend. ik heb al zo lang gewacht , ik wil zwemmen.het is nu half elf. ipv van rond te kijken en zo voelt het voor mij als wachten en ik raak erg gefustreerd. we laten de flamingoos en drollen en sterren voor wat ze zijn en lopen naar het cdtc gebouw. het water ernaast en ervoor is afgezet met geel lint. geen pottekijkers. gelukkig vindt de bewaking het goed als we wel door het lint gaan. ;P ze houden het lint voor ons omhoog zodat mijn karretje er ook door kan. ik ga door het lint..................in het cdtc kantoor is het koel. ik wacht tot het tijd is voor mijn dolfijntherapie. ik speel rustig op de koele vloer met mama en de trein. we zingen ook liedjes. lang geleden had mama voor mij in het ziekenhuis een liedje gemaakt over autoos die in rondjes rijden. dit liedje kan ook heel goed met treinen. voor de grap bijt ik hier en daar wat in mamas been. ik leer een zinnetje zeggen IK BEN KAI. ik kan dit al heel snel. en ook heel goed. ik ben kai ik ben kai ik ben kai. daar hebben we ook een soort liedje van. mijn zus kent dat ook vast nog wel. hallo hallo hallo ik ben ka. halo hallo hallo en wie ben jij.........om 1 uur komt dirkje. het is tijd. ze komt uit een kantoortje en ik spring op. ik heb er zin in. lekker zwemmen!! ik pak haar hand. meekomen jij!eerst werken we een half uur binnendan is het tijd voor de dolfijntherapie. ik ren in mijn zwembroek richting het water waar de dolfijnen zijn.dirkje en han volgen mij. en al snel zwem ik mijn heerlijke rondjes met chabelita. als ik een stok vasthoudt springt chabelita erover. ik aai chabelita.als het half uur zwemmen weer veel te vlug voorbij is gaan we op het vlot verder leren hoe te kiezen en andere communicatie dingen. dag 1 duurde het kiezen redelijk lang en vond ik het erg moelijk. nu kies ik zonder aarzelen. ook leer ik het gebaar stop en leer dat ik erbij stop zeggen moet en de persoon in de ogen moet kijken. ook dit half uur gaat snel en we gaan weer zwemmen. ik mg dirkje in het water duwen en tel hard 1......2....en ik duw dirkje van het vlot het water in..ik tl ook voor mezelf 1...2..... en ook ik ben in het water. we zwemmen eerst een rondje met de lieve chabelita. ik heb zoals altijd een drijfgordel aan en dirkje heeft grote gele flappers aan haar voeten. de eerster dag droeg ik geen tshirt in het water, nu wel dan blijft de pleister die op mijn mickey button zit beter zitten. de eerste dag ging ie een beetje lossig door de drijfgordel. ik mag kiezen uit twee kaarten. buik aaien of bal gooien. ik kies al vlot voor het gooien met de bal. ik gooi en chabelita brengt de bal weer terug. aan het eind springt ze erg hoog en ik mag haar als beloning een lekker visje geven. ik kan dit heel knap. zo nu is het klaar voor vandaag. we zwaaien naar chabelita en chabelita zwaait terug. we sluiten de dag dolfijntherapie af zoals altijd met douchen en dan nog de nabeschouwing met mama en papa. er zijn twee verschillende douches verteld dirkje aan mama en papa en ook dan mag ik kiezen. ik ruim binnen nog even een beetje op ik ben erg moe en als we na dit alles in het slaaphuis zijn duurt het niet echt lang voordat ik slaap. heel fijn is wel dat we mijn lievelingsboeken hebben meegenomen. van regenboog de mooiste vis van de zee. ik slaap altijd veel lekkerder nadat er is voorgelezen. ik vindt voorlezen heel gezellig.

Geen opmerkingen: