13 augustus 2011

abdij

ik vind wandelen erg leuk. tenminste als ik dan die drempel over ben. die vaak hele moeilijke drempel. maar als ik dan genoeg moed verzameld heb.. of wanneer mama mij door de deur geduwt heeft ;P dan vindt ik het ook heerlijk buiten en dat kun je dan ook duidelijk op mijn gezicht aflezen. fietsen heb ik niet echt zin in. en de bus wil ik al helemaal niet. met als gevolg dat we op loopafstand blijven. Ik kan best ver lopen. Ik loop het liefst naar de markt, want daar zijn de duiven....dat vind ik leuk. het aller leukst. rennen en lachen terwijl de duifjes rennen en uiteindelijk opvliegen. Ik krijg het er erg warm van, gelukkig heeft mama altijd drinken mee.
Ook vind ik het abdij erg interessant. ik ga er graag naar binnen en kijk rond in het gebouw. oude stenen muren , poorten en mooie ramen. wat ik daar ook spannend vind is de kerk met de kaarsjes, ik mag van mama niet meer bij de kaarsjes kijken,niet van dichtbij, wel van een afstandje mag ik ze bewonderen. ik probeer ze stiekum uit te blazen......mensen steken de kaarsjes aan. de bedoeling begrijp ik niet en ook na uitleg komt het niet over bij mij. ik vind de dansende vlammetjes erg leuk om naar te kijken....pffffffffffffffffffffffffffffffff ik sta te ver weg. maar probeer het toch.
later gaan we nog in een klein speeltuintje een beetje meer boevenstreken uithalen,.....daar ben ik erg goed in!

1 opmerking:

e.h. zei

I am sorry that I haven't posted to your blog in a long time but I have been packing and moving from Pennsylvania to Florida where it is warm almost all year. I hope that you and Mommy and Daddy can visit soon, I miss you all very much and I love you a lot.
Love
Grandma.
ps. I was very sorry to hear about your other grandmother